tiistai 11. joulukuuta 2012

Nyt se sekos

Ihan yyberinä heräteostona tarttui tänään matkaan mukaan vielä lisää lisäravinteita. ("Kun eihän niistä haittaakaan voi olla, paitsi rahanmeno.") (Ja edelliseen liittyen mun ehkä pitäis alkaa jo lopettaa toi rahan törsääminen sillä verukkeella, että mulle jää nyt niin paljon säästöön kun en enää juo ja polta...) No pahat tapansa kullakin ja saa kritisoida vapaasti, ihmiset on erilaisia! Lisään tähän kuitenkin, että EN korvaa mitään ruokapuolesta näillä lisillä, vaan pääpaino mun ravinteiden saannilla on syömisissä. Aina. Ei siis vaan odotusaikana. Nää tropit on vähän niinkun sellanen kepoisa harrastus vaan, koska en usko niistä haittaa olevan ja mitäs sitten jos vaikka hyötyä onkin, niin plussallehan siinä vaan jäähään. (Poikkeus on tosin d-vitamiini: Sitä uskon vakaasti synkässä Suomessa tarvittavan talvisin. Ja nykystä virallista suositusta enemmän, mutta on sekin alku edes...)

No se tästä filosofiasta alkuun. Lisäsin siis kaappiini Bioteekin maitohapon Probiootti plussan ja mustaherukansiemenöljyn. Innoittajana olivat niinkin höpsöt jutut kuin nettilukemiset. Mulla tai miehelläni ei ruoka-aineallergioita ole, joten mietin ensin että maitohapot voivat vähän turhia olla. Mutta hetken keskusteltuani miehen kanssa huomattiin, että miehen siskon lapsilla allergioita löytyy (jo imetysajalta) ja mun isälläkin on vaikeat muna- ja kala-allergiat ollut eläessään. Jotta mikäs siinä, oonhan mä noita joskus aiemminkin popsinut, matkustellessa etenkin. Tuota herukkaa ajatellen sitten mulla itelläni ei myöskään iho-ongelmia mainittavammin ole ollut, mitä nyt vähän aknea nuorena. Mutta jälleen tuli lähisuku mieleen ja miehellä ei mikään hyvä iho aina ole ollut, joten jälleen: "mikä ettei".

Itseasiassa tässä huvikseni nyt laskeskelin paljonko mun valmisteille tulee vuorokaudessa hintaa ja sain summaksi noin 1,50 €. Ei ihan hirveesti siis kuitenkaan. Ja ottaen vielä huomioon, että en tosiaan mene halvimman kautta, eli osta esim. isoimpia pakkauksia tai halvimmista paikoista kerralla... Eli näillä määrillä halvemmallakin pääsis. Mut jeejee, kukin tyylillään, tulin vaan jakamaan kun kerrankin on illalla aikaa, kun mies työreissussa tän yön... Mitäs sitä nyt tekis...

Täs noita maitis + allergia linkkei:
Tohtori
Yle Akuutti
Trondheim yo
Turun yo (PDF!)

Jaaaa mustista + ihosta sitten:
Mikälietiedote
Ruokatieto

(Mieluusti saa laittaa lisääkin vinkkejä, jos joku jaksaa noita enempäkin kahlailla...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti